4/5 - (124 امتیاز)

اگه تا امروز چیزکیک نیویورکی رو با قیمت های گرون از کافی شاپ‌های بیرون میگرفتی این دفعه با این روش خودت می تونی درست کنی و ببینی چقدر خوشمزه تر و تازه تر و خفن تر و به صرفه تره! پیشنهاد می کنم حتما امتحانش کن چون که عالیه!

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی

  • پنیرخامه ای ۵۰۰ گرم
  • شکر ۲۰۰ گرم یا ۱ لیوان فرانسوی
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • خامه صبحانه ۱۸۰ گرم یا ۱ لیوان فرانسوی
  • ماست ۱۲۵ گرم یا۱/۲ لیوان فرانسوی
  • بیسکویت پتی بور ۱۵۰ گرم
  • کره ۷۵ گرم
  • وانیل مایع ۱ قاشق چای خوری
  • نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی

در ابتدا بیسکویت پتی بور رو کاملا پودر کن و با کره مخلوط کرده و سپس کف و کناره های قالب کمربندی رو با کاغذ روغنی بپوشون و دور قالب رو با کاغذ آلومینیومی کیپ کن.

سپ بیسکویت ها رو به قالب انتقال بده و کاملا صاف و پرس کن، برای مواد پنیری، پنیر رو با شکر مخلوط و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزن.

سپس تخم مرغ ‌‌وانیل رو اضافه کن و مثل مرحله قبل با دور کند در حد مخلوط شدن هم بزن و سپس خامه و‌ماست رو با هم‌ مخلوط کن و به مواد پنیری اضافه کن.

‌‌در آخر نشاسته ذرت رو الک و به باقی مواد اضافه کن ‌هم بزن و بریز توی قالب و یک قالب بزرگتر رو انتخاب کن و‌ دورش رو کامل فویل بپیچ و قالب کوچیکتر رو بزار توش و آب جوش بریز توی قالب بزرگتر تا نصف قالب کوچیکتر، با اینکار بافت چیزکیک خامه ای و لطیف میشه.

در آخر بزار توی فر از قبل گرم شده برای فر برقی در ابتدا ۱۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سپس درجه حرارت رو بزار روی ۱۶۰ و به مدت۴۰ تا ۴۵ دقیقه. من خودم روی هم رفته ۵۲ دقیقه طول کشید زمان پخت.

برای فر گازی ۱۰ درجه حرارت بیشتر. درکل تا زمانی بزار توی فر بمونه که روش کاملا رنگ بگیره و قهوه ای بشه. وقتی زمان پخت تموم میشه چیز کیک کاملا شله، کاملا طبیعی هست، وقتی بره توی یخچال سفت میشه.

نکات مهم و فوت و فن های تهیه چیز کیک نیویورکی کافی شاپی با بیسکویت پتی بور

دقت کنید این چیزکیک نیازی به هم زدن زیاد نداره و اگر زیاد هم بزنید توی فر ترک میخوره پس فقط و فقط هر مرحله که مواد رو اضافه میکنید در حد مخلوط شدن هم بزنید کافیه.

نکته مهم بعدی اینه که وقتی چیزکیک پخت در فر رو نیمه باز بزارید و اجازه بدید چیزکیک توی فر خنک بشه و اصلا تا زمان خنک شدن به محیط بیرون انتقال ندین، در غیر این صورت پف کیک سریع میخوابه.

نشاسته ذرت باعث‌ میشه احتمال ترک خوردن کیک پایین بیاد.

من از پنیر ویلی استفاده کردم و ماست سون شما میتونید از پنیر ماسکارپونه هم استفاده کنید.

امیدوارم درست کنید و لذتشو ببرید. نوش جان


روش دوم

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

یکی از چیز کیک های کافی شاپی و تنوری متعلق هست به ایشونه، به قدری لذیذ و بافت عالی داره که از خوردنش سیر نمیشی!

مواد لازم

  • بیسکویت پتی بور ۲۰۰ گرم (۲ بسته)
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شیر ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • خامه قنادی یا خامه صبحانه ۲۵۰ گرم (۱ بسته)
  • پنیر ماسکارپونه ۳۰۰ گرم (۱.۵ بسته)
  • شکر ۵۰ گرم (حدود ۳ قاشق غذاخوری)
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱۵ گرم (حدود ۱ قاشق غذاخوری)
  • نشاسته ذرت۱۰ گرم (حدود ۱ قاشق غذاخوری)
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری

سس کارامل

  • شکر ۱۵۰ گرم (حدود ۲/۳ لیوان)
  • کره ۲۵ گرم
  • خامه صبحانه ۱۵۰ گرم (حدود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری)

نکته: از هر نوع بیسکویتی که شیرین نباشه می تونید استفاده کنید.

طرز تهیه

بیسکویت رو پودر کردم و با کره آب شده ترکیب کردم، برای انسجام بهتر میشه از خیلی کم شیر استفاده کرد.

سایز قالب ۲۳ سانت هست، کفش کاغذ روغنی انداختم و مواد بیسکویتی رو یکدست کف قالب پخش کردم، کامل منسجم بشه و بعد یک ساعت در یخچال قرار دادم.

برای مرحله بعدی خامه و پنیر خامه و شکر رو کمی با همزن زدم که یکدست بشه.

در صورت استفاده از خامه صبحانه میزان شکر بیشتر بشه.

تخم مرغ و وانیل رو اضافه کردم و دو دقیقه زدم . دورگیری کردم و آرد سفید و نشاسته ذرت ریختم و در حد ترکیب شدن زدم.

دور قالب رو فویل پیچیدم و مواد پنیری رو روی مواد بیسکویتی ریختم. قالب رو در یک سیتی یا ظرفی بزرگتر قرار دادم و تا یک کم بیشتر از نصف آب جوش ریختم.

در فر از یک ربع قبل گرم شده، (فر برقی ۱۷۰ درجه ، فر گازی ۱۸۰ درجه) طبقه وسط، قرار دادم. پخت رو با خلال دندون چک کنید.

برای من حدود یک و نیم ساعت زمان برد. آخر هم چند دقیقه حرارت بالا رو روشن کردم که روش تغییر رنگ پیدا کنه. بعد از پخت در فر خاموش گذاشتم تا کامل خنک بشه و وقتی خنک شد از فر خارج کردم و در یخچال حدود ۱۲ ساعت قرار دادم.

از سس کارامل، گاناش و هر چیز دل خواه برای رویه استفاده کنید و حتی می تونید چیزی هم نریزید.

من سس کاراملی درست کردم، شکر رو در ظرفی ریختم و روی حرارت کم قرار دادم. قاشق استفاده نشه و از دسته کمک گرفته بشه تا شکر ذوب بشه و بعد کره ریختم و ترکیب کردم و خامه که روی حرارت غیر مستقیم گرم کرده بودم ریختم و مرتبا هم زدم، با موندن روی حرارت باز میشه. وقتی یکدست شد از حرارت برداشتم و گذاشتم از دما بیفته.

چیز کیک رو از قالب بیرون اوردم و در دیس قرار دادم و سس کارامل رو روش ریختم.