4/5 - (58 امتیاز)

این یه کیک کرمدار شکلاتی مرطوب خوشمزه و خیلی راحته که مطمئنم خوشتون میاد! اگه هوس یه کیک کرمدار بدون خامه و آسون کردی حتما این آموزش رو ببین.

مواد لازم برای تهیه کیک کرمدار شکلاتی مرطوب

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱پیمانه
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • آب سه چهارم پیمانه
  • آرد کیک پزی یک و نیم پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ قاشق سوپ خوری
  • نمک ۱ پنس
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری

مواد لازم برای مرطوب کردن کیک

  • آب ولرم نصف پیمانه
  • شکر ۲ قاشق چای خوری
  • قهوه فوری (یا نسکافه) ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای کرم دو رنگ

  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۱۲ قاشق سوپ خوری
  • نشاسته ذرت ۸ قاشق سوپ خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره یک و نیم قاشق سوپ خوری
  • وانیل شکری ۱ پاکت
  • شکلات شیری نصف پیمانه یا ۱۰۰ گرم

دستور پخت کیک کرمدار شکلاتی مرطوب
طرز تهیه کیک کرمدار شکلاتی

برای تهیه کیک ابتدا قالب رو چرب می کنیم و کنار میذاریم چون این کیک کرم دار داخل قالبی که پخته میشه سرو میشه بهتره که از ظرف های های پیرکس یا سرامیکی و … که برای سرو مناسب هستند استفاده کنید.

سایز ظرف می تونه مابین بیست در سی سانت و بیست و پنج در سی و پنج سانت باشه بستگی به ظرفی که در اختیار دارید.

موقع چرب کردن ظرف مورد نظر نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست فقط کف قالب رو چرب کنید.

آرد و کاکائو و بکینگ پودر و نمک رو داخل ظرفی با هم مخلوط کنید و بعد دو بار الک کنید و کنار بذارید.

تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن حدود پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ، کشدار و حجیم بشه و بعد روغن مایع و آب رو اضافه کنید و با دور کند همزن حدود یک دقیقه هم بزنید و در آخر مخلوط آرد رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن و فقط در حد

مخلوط شدن هم بزنید و یا اینکه از لیسک برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید.

مایه کیک رو داخل قالب بریزین و قالب رو سه بار به آرومی روی سطح کار بکوبید و بعد داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی بیست و پنج الی سی دقیقه بپزید دقت کنید که زمان ذکر شده در فر های مختلف متغیره در آخر با یک سیخ چوبی کیک رو از قسمت مرکزی تست کنید و اگه سیخ چوبی تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنید و اجازه بدین کمی خنک بشه.

برای مرطوب کردن کیک شیر آب گرم آشپزخونه رو باز کنید تا آب گرم بشه و نصف پیمانه آب داخل لیوانی بریزین و شکر و قهوه فوری رو بهش اضافه و کاملا مخلوط کنید (بهتره این کار رو وقتی که کیک در حال پخت داخل فر هست انجام بدین)

وقتی کیک کمی از داغی افتاد و ولرم شد با قاشق از این محلول روی همه قسمت های کیک بریزین تا کیک مرطوب بشه از همه محلول استفاده کنید ممکنه اول احساس کنید که رویه کیک حالت خمیری پیدا کرده اما به مرور این محلول جذب میشه و کیک فقط حالت مرطوب پیدا میکنه و اصلا خمیری نمیشه.

کیک مرطوب شده رو بدون پوشوندن روی اون در محیط آشپزخونه کنار بذارین.

حالا نوبت درست کردن کرم روی کیک هست.

شکر و آرد و نشاسته (آرد و نشاسته الک شده باشه) رو داخل قابلمه ای بریزین و با همزن دستی مخلوط کنید و بعد شیر رو کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن شیر مواد رو به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشن و هیچ گلوله ای داخل مواد نباشه بعد قابلمه رو روی حرارت متوسط رو به پایین قرار بدین و مدام هم بزنید تا مواد به غلظت فرنی برسن و رد پره های همزن دستی رو روی پودینگ ببینید بعد کره و وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب بشه و مواد یکدست بشن و حرارت رو خاموش کنید.

از نصف کمتر پودینگ وانیلی رو روی کیک بریزین (حدود یک سوم پودینگ رو برای قسمت وانیلی و دو سوم رو برای قسمت شکلاتی در نظر بگیرید) و با لیسک پودینگ رو پخش کنید می تونید با حرکت دادن ظرف به پخش شدن پودینگ کمک کنید تا در نهایت یک لایه نازک از پودینگ وانیلی به صورت یکدست روی کیک رو بپوشونه کیک رو به یخچال انتقال بدین تا لایه وانیلی خنک بشه (روی قالب رو نپوشونید)

به پودینگ باقی مونده شکلات شیری رو اضافه کنید و هم بزنید تا با حرارت پودینگ شکلات آب بشه و با پودینگ کاملا مخلوط و یکدست بشه
پودینگ شکلاتی رو داخل ظرفی بریزین و روی اون رو با یک نایلون کاملا بپوشونید تا هوا نفوذ نکنه و داخل یخچال بذارین تا کاملا خنک و غلیظ بشه.

وقتی پودینگ شکلاتی خنک شد اون با قاشق یا همزن دستی به خوبی مخلوط کنید تا مجددا حالت یکدست پیدا کنه و اون رو داخل قیف بریزین و سر قیف رو قیچی کنید و به صورت راه های افقی روی کیک پایپ کنید تا سطح پودینگ وانیلی کاملا پوشیده بشه (از ابتدا مقدار پودینگ شکلاتی رو در نظر بگیرید و به ضخامتی پایپ کنید که در آخر کم یا زیاد نیاد.)

برای تزئین روی کیک من از مخلوط پودر بیسکوئیت شکلاتی و پودر کاکائو استفاده کردم.

مقداری بیسکوئیت شکلاتی پتی بور رو پودر کنید و دو قاشق از پودر بیسکوئیت رو با یک قاشق پودر کاکائو مخلوط کنید و روی پودینگ شکلاتی الک کنید.

میتونید فقط از پودر کاکائو هم استفاده کنید.

کیک از همین لحظه قابل سرو هست اما اگه یک شب داخل یخچال بمونه مزه ها بیشتر با هم تلفیق میشن و بافت و طعم فوق العاده تری پیدا میکنه.

موقع سرو کیک رو در ابعاد دلخواه با چاقو برش بزنید و از ظرف خارج کنید.


طرز تهیه کیک کرم دار خامه ای

یکی از کیک های کافی شاپی، نرم و لطیف و با مزه ای بی نظیر! توی دهن که میزاری عین پنبه می مونه، اون قدری هم لذیذ هست که پیشنهاد می کنم امتحانش کنید!

مواد لازم

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۸۰ گرم (حدود ۱/۳لیوان)
  • روغن مایع ۸۰ گرم (حدود ۱/۳ لیوان)
  • شکر ۱۶۰ گرم (حدود ۲/۳ لیوان)
  • آرد سفید ۲۲۵ گرم (حدود ۱.۵ لیوان)
  • وانیل ۱/۴ ق چ
  • بیکینگ پودر ۴ گرم (۱ ق چ)
  • برای خیس کردن کیک
  • ۱ لیوان شیر + ۱ بسته کافی میکس

برای کرم

  • شیر ۲ لیوان
  • شکر ۱۰۰ گرم (حدود نصف لیوان)
  • آرد سفید ۳۰ گرم (حدود ۲ ق غ)
  • نشاسته ذرت ۳۰ گرم ( حدود ۳ ق غ)
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم (نصف پاکت)
  • وانیل ۱/۴ ق چ

مواد به دمای محیط برسه.

طرز تهیه

تخم مرغ و شکررو با همزن ۳ تا ۴دقیقه خوب زدم. وانیل ریختم و کمی زدم .روغن مایع رو ریختم و یک دقیقه زدم. شیر رو ریختم و کمی زدم. آرد و بیکینگ پودر رو ترکیب کردم و سه بار الک کردم و کم کم به مواد اضافه کردم و ترکیب کردم.

ظرف من ۱۵ در ۳۰ سانت هست با ارده یا روعن جدا کننده چرب کردم و مایه کیک رو ریختم و یکدست پخش کردم ودر فر از یک ربع قبل گرم شده (فر برقی ۱۶۵ ، ۱۷۰ درجه ، فر برقی ۱۸۰ درجه) ، طبقه وسط، حدود ۳۵ الی ۴۰ دقیقه قرار دادم.

برای مرطوب کردم کیک از یک لیوان شیر و ۱ بسته کافی میکس استفاده کردم و ترکیب کردم .می تونید از شیر و یا ترکیب شیر با نسکافه، کاکائو و … استفاده کنید. فقط این ترکیب گرم نباشه و خنک باشه.

کیک رو سوراخ هایی ایجاد کردم و شیر کافی میکس رو روی کیک (کیک ۵ دقیقه بعد از پخت در محیط بوده و گرم هست) ریختم و ذاشتم توی محیط بمونه و رفتم سراغ درست کردن کرم.

برای کرم، شیر و آرد سفید و نشاسته ذرت و شکر رو مخلوط کردم و روی حرارت ملایم قرار دادم ، مرتبا هم زدم تا کرم به علظت برسه و در آخر وانیل ریختم و حرارت رو خاموش کردم. خامه صبحانه رو ریختم و ترکیب کردم.

کرم رو چند دقیقه گذاشتم بمونه و گرمیش بره و داغ نباشه و بعد روی کیک ریختم و یکدست کردم.

به طور دل خواه می تونید از هرمغزی (گردو، پسته، بادام، فندق و …) هم در رویه استفاده کنید . من گردوی خرد شده ریختم. در یخچال ۳ تا ۴ ساعتی قرار دادم. بعد به دل خواه برش دادم.